We starten ons thema gevoelens met een waarneming van de verschillende gevoelsfiguren.
We kiezen om beurt een masker die een gevoel uitstraalt : blij of verdrietig of bang of boos. We kiezen voor een Venetiaans model of ééntje met een elastiek.
Nadien versieren we het masker op een eigen creatieve manier. Geen enkel masker is dus hetzelfde. Zo leren we zelfstandig keuzes maken.
als verrijking :
*matrix : gevoelens sorteren met situatieplaatjes
*lotto met situatieplaatjes
*memory
*sorteren van gevoelens in 4 vlakken
*liedje : 'k Zie een kindje in de spiegel
*catechese : geloofsverhaal waarin een gevoel sterk aanwezig is :
BLIJ : "Geluk is ..."
VERDRIETIG : "Daantje Traantje"
BANG : Nellie en Cézar : Nooit bang
*catechese : bespreken van gevoelens na het verhaal
*liedje beluisteren waarin een gevoel sterk aanwezig is :
BLIJ : Zo vrolijk (Herman Van Veen)
VERDRIETIG : Vivaldi "de herfst"
BANG : Samson en Gert "Het spook"
BOOS : Plop "Klus heeft het gedaan"
Amaury was jarig en werd 5 jaar. Nogmaals een dikke proficiat meid!!!!!
*knutselen : een doos vol gevoelens : schilderen, knippen en sorteren
*versje : hocus pocus ik ben blij
Amaury was jarig en werd 5 jaar. Nogmaals een dikke proficiat meid!!!!!
*knutselen : een doos vol gevoelens : schilderen, knippen en sorteren
*versje : hocus pocus ik ben blij
Geen opmerkingen:
Een reactie posten